‘Dols Queer’, el museu acompanya el plor

El Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) posa en marxa el projecte Dols Queer, el museu acompanya el plor (2022), coordinat i conceptualitzat per Víctor Ramírez, i es duu a terme els dies 2 i 3 de desembre de 2022, coincidint amb la commemoració del Dia Mundial de la Sida.

Aquest projecte consisteix en una visita performativa i ritual i la publicació digital d’un conjunt de textos/oracions fúnebres (relacionats amb una selecció d’obres del Museu Nacional) escrits per les activistes i artistes convidades, entre elles Júlia Sánchez Cid, de Som Provisionals, que publica l’article “Un escàndol, o el poder de morir i plorar juntes”. La companya també va accionar amb Alba Moreno Biurrun una performance que criticava la mercantilització de la mort i el control a través dels serveis funeraris, així com la urgent necessitat de reapropiar-nos dels rituals de comiat.

Fotografies de Laia Nogueras